مقالات

خرید کرم ضدآفتاب

خرید کرم ضدآفتاب

خرید کرم ضدآفتاب

استفاده از کرم ضدآفتاب برای حفاظت از پوست در برابر اشعه مضر آفتاب بسیار ضروری است. این محصول برای همه افراد بالای 6 ماه سن توصیه می‌شود و به کاهش خطر سوختگی از آفتاب، جلوگیری از پیری زودرس و کمک به جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های خطرناک مانند سرطان پوست کمک می‌کند. اما خرید کرم ضدآفتاب برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز است. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم راهنمای خرید کرم ضد آفتاب را به شما توضیح دهیم.پس تا انتهای مقاله با لوازم آرایشی بهداشتی بیوتیا همراه باشید.

شاید فکر کنید استفاده از ضدآفتاب فقط در تابستان یا روزهای آفتابی ضروری است، اما واقعیت این است که باید در هر زمانی که قصد خروج از منزل را دارید، حتی در هوای ابری یا بارانی نیز از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. تأثیرات استفاده مداوم از ضدآفتاب در طولانی‌مدت قابل مشاهده خواهد بود.

چه کسانی باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟

کسانی که باید از ضدآفتاب استفاده کنند، همه افراد هستند. بدون توجه به سن، جنسیت یا نژاد، هر کسی ممکن است به سرطان پوست مبتلا شود. یک راهنمای خرید کرم ضدآفتاب خوب می‌تواند به شما کمک کند تا یک محصول مناسب را انتخاب کنید.

در خرید کرم ضدآفتاب، به چهار نکته مهم توجه کنید:

  1. در نظر داشتن عامل محافظت از خورشید (SPF)

نخستین چیزی که در یک راهنمای خرید کرم ضدآفتاب مشاهده می‌شود، عامل محافظتی SPF است. اکثر متخصصان پوست استفاده از عامل محافظتی SPF حداقل 30 را توصیه می‌کنند، زیرا این عامل حدود 97 درصد از اشعه‌های UVB را مسدود می‌کند. اطمینان حاصل کنید که هر روز به میزان کافی کرم ضدآفتاب را روی نواحی مختلف پوست که در معرض آفتاب قرار دارند، استفاده کنید. این امر به ویژه در روزهایی که برای مدت طولانی در فضای باز قرار دارید، بسیار مهم است.

  1. انتخاب ضدآفتاب با طیف وسیع

کرم ضدآفتابی با پوشش طیف وسیع SPF 30 تا 50 را انتخاب کنید. ضدآفتاب با درجه حفاظت بالا، از پوست شما در برابر سوختگی و آسیب‌های ناشی از نور خورشید بیشتر محافظت می‌کند. ضدآفتاب با طیف وسیع به ضدآفتابی گفته می‌شود که هم از اشعه UVA و هم از UVB محافظت کند.

  1. برای شناخت بهتر مدل‌های مختلف کرم ضد آفتاب، می‌توانید از انواع مختلفی از ضدآفتاب مانند کرم، لوسیون، ژل، اسپری و سایر محصولات موجود در بازار آگاه شوید. انتخاب نوع ضدآفتاب مناسب مانند اسپری، لوسیون یا دیگر محصولات مشابه، به عقیده شخصی شما بستگی دارد. در راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب، استفاده از نوع خاصی از ضدآفتاب اجباری نیست. بلکه انتخاب ضدآفتاب به کاربرد و سلیقه فرد بستگی دارد.

 اسپری‌های ضد آفتاب

 لوسیون‌های ضد آفتاب

 ضدآفتاب‌های استیکی

 ضدآفتاب‌های کرمی

 ضدآفتاب‌های فلوئیدی

 ضدآفتاب‌های رنگی

  1. در انتخاب کرم ضد آفتاب، باید میزان قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، باید در نظر داشته باشید که چقدر طول می‌کشد که در معرض نور خورشید قرار بگیرید، قدرت خورشید چقدر است و چه فعالیت‌هایی را در حالتی که در معرض خورشید هستید، انجام خواهید داد. هرچه میزان قرار گرفتن در معرض خورشید بیشتر باشد، باید از ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی بالاتر (SPF بالاتر) استفاده کرد.

برای خرید لوازم آرایشی اسلامشهر وارد لینک شوید.

خرید کرم ضدآفتاب

مدل های مختلف کرم ضد آفتاب

 

محصولات ضد آفتاب به دو دسته‌ی اصلی تقسیم می‌شوند: ضد آفتاب های شیمیایی و ضدآفتاب های فیزیکی (معدنی). هر دو نوع این محصولات قادرند پوست را به‌طور کامل در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنند، اما روش عملکرد آن‌ها متفاوت است. در صورت استفاده از کرم ضدآفتاب برای کودکان و نوزادان، فیلترهای فیزیکی یا مینرال برای حفاظت از آفتاب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست چرب

در رابطه با خرید کرم ضد آفتاب برای پوست چرب، مناسب است که به دنبال محصولی با زیره آب (oilfree) و بافت فلوئیدی باشید. اگر پوست شما چرب است و به راحتی جوش می‌زند، بهترین گزینه استفاده از کرم ضد آفتاب سبک مانند لوسیون، اسپری یا ژل است که الکل دارند. همچنین، در صورت داشتن جوش در پوست، توصیه می‌شود به محصولی که مشتقات جوش‌زا (کومدوژنیک) ندارد توجه کنید تا جلوی ایجاد جوش‌های بیشتر را بگیرید.

 

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست معمولی

در مورد خرید کرم ضد آفتاب برای پوست معمولی، پوست‌های معمولی اکثراً نیاز به محصولات خاصی ندارند. بنابراین، انواع مختلف ضد آفتاب برای پوست معمولی مناسب هستند. در راهنمای خرید کرم ضد آفتاب، انتخاب محصول برای پوست معمولی بخشی ساده است و نیاز به توجه خاصی ندارد.

 

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست خشک

درباره خرید کرم ضد آفتاب برای پوست خشک، علاوه بر مواد محافظتی که در همه کرم‌های ضد آفتاب وجود دارند، برخی از آن‌ها دارای ترکیبات مرطوب کننده هستند و به همین دلیل برای پوست خشک مناسب هستند تا به جز حفاظت از پوست در برابر نور خورشید، مشکل خشکی پوست را نیز رفع کنند.

راهنمای خرید کرم ضد آفتاب برای پوست حساس

 

در صورتی که پوست شما حساس است و به کرم ضد آفتاب یا محصولات آرایشی حساسیت نشان می‌دهد، بهتر است از یک کرم استفاده کنید که دارای ترکیبات التهاب‌زا کمتری باشد. معمولاً بر روی این نوع ضد آفتاب‌ها عبارت "ضد حساسیت" (Hypoallergenic) نوشته شده است. همچنین، برای پوست‌های حساس، توصیه نمی‌شود محصولی که حاوی اسانس معطر یا ترکیبات چرب است را انتخاب کنید. در نتیجه، در یک راهنمای خرید کرم ضد آفتاب مناسب برای پوست حساس، استفاده از ضدآفتاب فیزیکی توصیه می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *