مقالات

راهنمای خرید کرم پودر

راهنمای خرید کرم پودر

راهنمای خرید کرم پودر

خرید کرم پودر همواره یکی از مراحل دشوارترین در خرید لوازم آرایشی است و نگرانی بسیاری را در افراد ایجاد می‌کند. به دلیل اینکه کرم پودر به طور قابل توجهی پایه‌ای برای آرایش و زیبایی چهره شما محسوب می‌شود. در واقع، کرم‌های پودر به منظور پوشاندن عیوب پوست از جمله آکنه‌ها، لکه‌ها، جای جوش، تیرگی پوست و غیره تولید می‌شوند و به شما پوستی صاف و یکدست را ارائه می‌دهند. در این مقاله، با ما همراه باشید تا راهنمایی برای خرید کرم پودر برای پوست خود داشته باشید.برای راهنمای خرید لوازم آرایشی اسلامشهر وارد لینک شوید.

فاکتورهای مهم در راهنمای خرید کرم پودر عبارتند از:

  1. تعیین نوع کرم پودر
  2. تشخیص نوع پوست
  3. تعیین رنگ زمینه پوست
  4. انتخاب نمای نهایی
  5. توجه به بافت کرم پودر

تعیین نوع کرم پودر:

 

هنگامی که به یک فروشگاه مراجعه یا خرید اینترنتی انجام می‌دهید، با گزینه‌های زیادی برای کرم پودر مواجه می‌شوید که ممکن است خرید را برای شما سخت و پیچیده کند. به همین دلیل، آشنایی کامل با انواع کرم پودرها ضروری است تا با تعیین نوع مورد نظر، بتوانید خرید نهایی خود را انجام دهید. در ادامه، انواع کرم پودر را بررسی خواهیم کرد.

 

کرم پودر فومی:

این نوع کرم پودر ترکیبی از پودر و کرم مرطوب کننده است که برای پوست‌های ترکیبی و چرب مناسب است. هنگام استفاده از این کرم پودرها، بهتر است آنها را با دستان خود کمی گرم کنید تا بهتر بر روی پوست بچسبد. لازم به ذکر است که پوشش دهی کرم پودر فومی به طور متوسط است.

 

کرم پودر مایع:

کرم پودرهای مایع به دلیل پوشش کمی که دارند، توسط بسیاری از مصرف کنندگان انتخاب می‌شوند. این کرم پودرها برای هر نوع پوستی مناسب و بهینه هستند. با استفاده از یک اسفنج مرطوب، می‌توان این نوع کرم پودر را به راحتی روی پوست پخش کرد.

 

کرم پودر خامه‌ای:

کرم پودرهای خامه‌ای به طور معمول از غلظت بالایی بهره می‌برند. این کرم پودرها پوشش عالی و ماندگاری خوبی روی پوست دارند و به آسانی بر روی پوست توزیع می‌شوند.

 

کرم پودر کرمی:

کرم پودرهای کرمی ترکیبات پایه‌ای روغنی دارند و علاوه بر پوشش دهی خوب و ماندگاری طولانی، به عنوان درمانی برای پوست های خشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. در هنگام استفاده از کرم پودر کرمی، توصیه می‌شود همیشه از نرم کننده یا مرطوب کننده زیر آن استفاده کنید.

 

کرم پودر سرمی:

کرم پودر سرمی قادر به پوشش لکه‌ها نیست و پوشش دهی ضعیفی دارد. بافت این کرم پودر به عمق چین و چروک های پوست نفوذ کرده و با پر کردن شیارها، چین و چروک ها را کاهش می‌دهد.

 

ککرم پودر براق‌کننده:

برای بهبود ظاهر شاداب و جوان پوست صورت، می‌توانید از کرم‌های براق‌کننده یا هایلایتر استفاده کنید. با این حال، برای پوست‌های چرب، این نوع کرم پودر مناسب نمی‌باشد.

 

کرم پودر استیکی:

کرم پودر استیکی یک محصول با ظاهر جامد و مات است که پوست را به طور کامل پوشانده و پوشش دهی مناسبی دارد. این محصول سنگین است و ترکیبی از کانسیلر و کرم پودر است.

راهنمای خرید کرم پودر

تشخیص دادن نوع پوست

 

تشخیص نوع پوست و انتخاب مناسب بودن کرم پودر برای هر شخص بسیار حائز اهمیت است. در راهنمای خرید کرم پودر، تعیین نوع پوست اولین مرحله و مهم‌ترین مرحله برای انتخاب صحیح محصول است.

 

برای پوست خشک و حساس، در صورتی که اطمینان دارید پوستتان خشک است، باید به دنبال یافتن کرم پودر مناسب برای آن باشید. کرم پودر انتخابی شما باید به طور همزمان با افزایش زیبایی، نیازهای پوست خشک شما را تامین کند. بهتر است کرم پودرهای مایع با پایه روغنی را انتخاب کنید و برای روشن و تازه نشان دادن چهره‌تان از کرم پودرهای با تأثیر براق استفاده کنید. برای روشن‌کردن و حیویت بخشیدن به چهره‌تان، لازم است توجه کنید که از پنکیک‌های خشک استفاده نکنید.

 

برای پوست چرب، اگر پوست شما زود چرب می‌شود و منافذ باز بسیاری دارید، به احتمال زیاد پوست چربی دارید. این نوع پوست علاوه بر چربی، براق است و ممکن است با جوش و آکنه مشکل داشته باشد. به افرادی که پوست چرب دارند، توصیه می‌شود در هنگام خرید کرم پودر، محصولی را انتخاب کنند که عبارت "Oil Free" یا "Matt" روی آن نوشته شده باشد. برای افرادی با پوست چرب، استفاده از پنکیک‌های خشک مناسب است تا چهره آنان روشن و مات شود.

 

برای پوست نرمال، چون پوست آنان سالم است و تراز چربی و آب آن متعادل است، می‌توانند از هر نوع کرم پودری بهره ببرند.

 

پوست مختلط یا ترکیبی، به معنای داشتن ترکیبی از پوست چرب و خشک است. در تابستان، پوست این افراد ویژگی‌های پوست چرب را دارا می‌باشد، در حالی که در زمستان، خصوصیات پوست خشک برجسته است. افرادی با پوست مختلط باید در فصول مختلف از کرم پودرهای جداگانه استفاده کنند. به طور کلی، کرم پودر مناسب برای پوست مختلط، کرم پودر مایع با پایه آب است.

 

تعیین رنگ زمینه پوست یا آندرتون

 

توجه به تناژ یا رنگ پایه و زمینه صورت در راهنمای خرید کرم پودر جایگاه ویژه‌ای دارد. در واقع، سه نوع تناژ پوستی وجود دارد که به ترتیب سرد، گرم و خنثی هستند. برای تشخیص تناژ و زمینه پوست خود، از موارد زیر استفاده کنید.

 

ابتدا باید آرایش خود را از صورت پاک کنید و سپس به پوست خود دقت کنید. در صورتی که زمینه پوست بدون آرایش شما گلگون و صورتی باشد، نشانه‌ای است که آندرتون پوست شما سرد است. همچنین، زمینه پوستی که طلایی و زرد باشد نشانگر پوست گرم شماست. در صورتی که رنگ زمینه پوست شما ترکیبی از هر دو رنگ باشد، به معنای خنثی بودن نوع پوست شماست.

 

علاوه بر این، یکی از راه‌های دیگر تشخیص نوع آندرتون، توجه به رنگ رگ‌های پوست است. در صورتی که رگ‌های مچ دست به رنگ آبی یا بنفش باشند، نشان از پوست سرد شماست و در صورتی که رگ‌ها به سبز مایل باشند، نشان از پوست گرم شماست. در صورتی که رنگ رگ‌های مچ دست شما ترکیبی از آبی، بنفش و سبز باشد، نشانگر پوست خنثی شماست.

 

بعد از تشخیص نوع آندرتون، زمان مناسبی است تا کرم پودر مناسب را انتخاب کنید. هنگامی که آندرتون پوست خود را تعیین کردید، انتخاب کرم پودر مناسب آسان‌تر خواهد بود. اما لازم است بدانید که بیشتر کرم‌پودرهای موجود در بازار دارای برچسب نوع آندرتون سرد یا گرم هستند.

انتخاب کردن نهایتاً کرم پودر

 

ممکن است خودتان را متوجه شوید که نهایتاً کرم پودر چه چیزی را نشان می‌دهد و هدف آن چیست؟ اگر بخواهیم به طور ساده و کلی درباره این موضوع در راهنمای خرید کرم پودر صحبت کنیم، باید بگوییم که نهایتاً کرم پودر به معنای مات، نیمه مات، درخشان یا رطوبت‌بخش بودن آن است. با انتخاب کرم پودر مات، پوست شما پس از آرایش هیچ گونه درخشش و براقیتی نخواهد داشت. اما اگر کرم پودر درخشان را انتخاب کنید، آرایش شما جلوه‌ای براق خواهد داشت. در کل، شما می‌توانید بسته به نوع پوست خود و سلیقه شخصیتان، نهایتاً کرم پودر را انتخاب کنید. اگر پوستتان چرب یا مختلط است، بهتر است از کرم‌های مات استفاده کنید و اگر پوستی خشک و حساس دارید، بهتر است از کرم پودرهای درخشان استفاده کنید.

 

به توجه به بافت کرم پودر دقت کنید

در راهنمای خرید کرم پودر، بسیار حائز اهمیت است که به بافت محصول مورد نظر توجه کنید. بافت و غلظت مناسب در کرم پودرها باعث می‌شود که بهترین عملکرد را بر روی پوست داشته باشند و کیفیت خود را به مرور زمان حفظ کنند. به خاطر داشته باشید که اگر کرم پودر را بر اساس نوع و رنگ پوست خود انتخاب کنید، بدون شک از بافت آن راضی خواهید بود.

 

مشورت با مشاوران آرایشی

در فروشگاه‌های بزرگ و معتبر، مشاورانی موجود هستند که می‌توانند نصیحت‌هایی درباره پوست شما ارائه دهند و شما را به خرید موفقیت‌آمیز هدایت کنند. در راهنمای خرید کرم پودر، حتماً از مشاوران نظرخواهی کنید. یک مشاور آرایشی خوب می‌تواند در مورد مواردی مانند ماندگاری، قیمت، برند، کیفیت و غیره راهنمایی کند.

 

استفاده از تستر کرم پودر

خوشبختانه، در اکثر فروشگاه‌های لوازم آرایشی، تسترهایی برای آزمایش کرم پودر وجود دارد. بنابراین، بهتر است در ابتدا کرم پودر را روی قسمتی از صورت مانند فک یا گردن تست کنید. به عنوان یک نکته مهم، اگر قصد هماهنگی کرم پودر با پوست صورت خود را دارید، هرگز آن را روی مچ دست خود تست نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *